Styrelsen informerar

Senaste nyttPosted by Redaktionen Thu, February 26, 2015 09:03:31

Styrelsen informerar

Hej vi har fram tills idag delat ut 131st medlemskort. Och föreningen har just nu över 100st betalande medlemmar, vi ser inte att intresset för hobbyn avtar & vi hoppas att fler ansluter sig till SMF.

SMF presenterades av flertal personer när mötet i Halland genomfördes för några veckor sedan, mer information om detta kommer delges medlemmarna via mail utskick.

I stegen till förbättring har styrelsen tagit fram ett grundunderlag som skall vara basen för kommande träffar angående hur vi skall organisera oss samt uppfylla förväntningar & villkor som ställs mot SMF, detta kommer även göra att arbetet för återrapportering samt säkerställa kvallitet på fyndrapporten ökar. Vissa inköp har gjorts för att underlätta detta, information om detta kommer även här delges i mail utskick.

Remiss svar utifrån http://www.raa.se/foreskrifter-for-tillampning-av-2-kap-kulturmiljolagen-pa-remiss/ SMF arbetar fram ett förslag tillsammans med dess medlemmar. Dock så uppmanas alla att skicka in sitt svar enligt länken ovan.

Våren börjar stå inför knuten & likaså gör en träff, mer information om var när & hur kommer inom närmaste tiden.

/Styrelsen

• Comments(0)//detektoristen.sverigesmetallsokarforening.se/#post28